Yritystä pelissä

Mobiilipeleillä nuoria yrittäjyyden pariin

Yritystä Pelissä- hankkeella pyritään parantamaan Lapin alueen työllisyyttä kannustamalla yrityskannan jatkuvuuteen erityisesti nuorten yrittäjyyttä kehittämällä. Digitalisoituvassa yhteiskunnassa onkin tarve jatkuvasti uusille liiketoimintamalleille, joita voidaan kehittää digiteknologioilla: erityisesti pelillisyyttä voidaan hyödyntää houkuttelevuudessa, varsinkin nuorille.

FrostBit tuotti hankkeessa mobiililaitteella pelattavan yrityspelin 4H-yrittäjän työkirjan liiketoimintamalleja hyödyntäen. Pelaaja pääsee luomaan pelissä oman tuotteen tai palvelun ja pyrkii sen korkeaan tuottavuuteen kaupungissa tai maaseudulla. Peliin liittyvät yritystehtävät ovat saatavilla cashnjeti-sivustolla, jonka kautta pelaaja voi suorittaa tehtäviä mobiilin lisäksi myös PC-desktopilla. Pelin pelaamisesta ja tehtävien suorittamisesta pelaaja saa liiketoimintaraportin. Tutustu hankkeeseen lisää osoitteessa yritystäpelissä.fi ja tarkemmin itse peliin osoitteessa cashnjeti.fi.

PROJEKTI

Yritystä Pelissä

AIKATAULU

1.9.2019 – 31.12.2020

BUDJETTI

318 444 €

KONTAKTIHENKILÖ

Sanni Mustonen

Hankkeen tavoitteena on edistää nuorten kiinnostusta yrittäjyyttä, työelämää ja liiketoimintaa kohtaan, sekä potentiaalisesti kehittää uutta liiketoimintaa ja uusia ansiantamahdollisuuksia erityisesti nuorille. Tuloksilla voidaan madaltaa kynnystä nuorten yrittäjyyteen sekä kehittää myös maaseudulla toimivan liiketoiminnan mahdollisuuksia.