Kaivospelejä alan ammattilaisille ja opiskelijoille
Kaivosala on Suomessa ja erityisesti Lapissa tärkeä elinkeinoelämä ja monia työllistävä ala. MiGaEL-hankkeessa tavoitteena on edistää kaivosalan tunnettavuutta ja houkuttavuutta erityisesti nuorille opiskelijoille, joka toteutetaan monipuolisilla ja innovatiivisilla kaivosalan peliharjoituksilla. Harjoituksissa luodaan realistisia skenaarioita sekä huomioidaan erityisesti työturvallisuusseikkoja.
Migaelin peliharjoituksissa pääsee kokemaan aitoja kaivosalan tilanteita pelillisesti; monipuolisissa ja turvallisissa oppimisympäristöissä. Peliharjoituksissa pääsee toimimaan kaivosalan eri rooleissa ja kokeilemaan eri työtehtäviä niin avolouhoksessa kuin maanalaisessa kaivoksessa. Harjoituksia on saatavilla monilla eri teknologia-alustoilla: mobiililla, VR-laitteilla sekä PC-desktopilla. Migael-hankkeessa hyödynnetään ja tutkitaankin uusimpia pelimoottoreita ja keinoja opettaa uusien teknologioiden avulla.
PROJEKTI
MiGaEL – Mining Game for Education and Learning
AIKATAULU
1.8.2019 – 31.12.2021
BUDJETTI
450 002 €
KONTAKTIHENKILÖ
Toni Westerlund
Hanke tuottaa uuden monipuolisen kaivosalan oppimisympäristön niin ammattilaisten kuin opiskelijoiden käyttöön, ja se integroidaan osaksi Lapin ammattikorkeakoulun kaivosalan opetusta. Hyödyntämällä uudenlaisia peliteknisiä toteutustapoja kuten virtuaalista todellisuutta, hankkeella mahdollistetaan uusi ja innovatiivinen, turvallinen ja resursseja säästävä tapa oppia kaivosalalla.